Selecţie studenţi consultanţi proiect ROSE PerformJust!

 

INVITAȚIE DE PARTICIPARE SERVICII DE CONSULTANȚĂ - SELECȚIA CONSULTANȚILOR   - TUTORI STUDENȚI –

 

 

Denumirea Sarcinii:

Contractarea a 5 consultanți individuali tutori - studenți studii licență (anii II, III, IV), masteranzi, doctoranzi, în anul III de proiect, pentru activitatea de tutorat a 75 de studenți beneficiari din anul I studii de licență.

 

Referința: poziția 16 din Planul de achiziții

 

Introducere

În baza Acordului de Grant nr. 345/SGU/SS/III, încheiat cu Ministerul Educației Naționale (MEN) - Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE), Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a accesat în cadrul Schemei de Granturi pentru universități – Sprijin pentru studenți (SGCU – SS) derulate în cadrul Proiectul privind Învățământul Secundar – ROSE un grant în valoare de 709.815 lei pentru implementarea subproiectului O șansă pentru mine, o șansă pentru justiție! (PerformJust) și intenționează să utilizeze o parte din fonduri pentru  servicii consultanță – 5 consultanți individuali/an (a căror servicii sunt dedicate exclusiv grupului țintă și a activităților cu aceștia, respectiv îndrumarea acestora prin activități de tutorat, în funcție de caracteristicile grupului țintă). Scopul achiziției acestor servicii este implicarea în activitățile de îndrumare și sprijin pentru studenții aflați în risc de abandon (tutorat), dar și în organizarea campaniilor de conștientizare.

 

Informații suplimentare referitoare la serviciile solicitate sunt menționate în “Termenii de referință” anexați.

 

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași invită consultanții individuali eligibili să-și exprime interesul de a participa la competiție în vederea prestării Serviciilor. Consultanții interesați vor transmite informații prin care să demonstreze că dețin calificările solicitate și experiență relevantă pentru a presta serviciile. Serviciile se vor presta și online.

Vor fi selectați 5 consultanți individuali – tutori studenți în conformitate cu metoda Selecția Consultanților Individuali definită în Ghidul de implementare, parte a Manualului de granturi, publicat pentru Schema de granturi pentru universități – SGCU-SS din cadrul Proiectului privind Învățământul Secundar – ROSE pe site-ul www.proiecte.pmu.ro/ROSE/.

 

Criterii de calificare și selecție

Competenţele minime solicitate din partea Consultantului – TUTORE (STUDENT) sunt următoarele:

  • student înmatriculat la licență (cel puțin anul 2)/master/doctorat Facultatea de Drept, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, având calitatea de student în anul universitar 2022-2023, dovedită prin adeverință de student eliberată de Secretariatul Facultății;
  • student integralist, dovedită prin copie situație școlară sau adeverință de student eliberată de Secretariatul Facultății care confirmă calitatea de student integralist și media în anul universitar anterior[1];
  • deținerea de echipament TIC și conexiune internet.

Va constitui un avantaj îndeplinirea unuia sau mai multora dintre următoarele criterii[2]:

  • Calificări şi abilităţi specifice
    • implicarea în proiecte educaționale și/sau activități specifice pentru prevenirea abandonului școlar/universitar sau îmbunătățirea tranziției de la liceu la facultate, ca participant în grupul țintă sau în altă calitate (consultant, grup țintă, membru în echipa de sub-proiect, voluntar etc.);
  • Experiență
    • Experienţă în activități de tutoriat și îndrumare a colegilor sau altor studenți, în special a celor aflați în diverse situații de risc;
    • Experiență în activităţi extraşcolare/extracurriculare sau în acţiuni de voluntariat în cadrul Facultăţii sau Universităţii sau în cadrul asociațiilor de studenți.

Nr.

crt.

Criterii

Punctaj maxim

1.

Calificări generale

30 puncte

1.      Calitate de student înmatriculat la licență (cel puțin anul 2)/master/doctorat Facultatea de Drept, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, integralist – 10 puncte

·         FB – student licență minim an 2 – 10 puncte

·         B – student master – 9 puncte

·         S – student doctorat – 7 puncte

·         NS – student licență anul 1 Facultatea de Drept/nu este student al Facultății de Drept – 0 puncte

2.      Situație academică  (integralist, media ultimului an universitar încheiat) – 20 puncte

FB – medie între 9,50 și 10,00 – 20 puncte

B – medie între 9,00 și 9,50 – 18 puncte

S – medie între 7,50 și 9,00 – 14 puncte

NS –  nu este integralist/medie sub 7,50

2.

Calificări şi abilităţi specifice

30  puncte

Implicarea în proiecte educaționale și/sau activități specifice pentru prevenirea abandonului școlar/universitar sau îmbunătățirea tranziției de la liceu la facultate, ca participant în grupul țintă sau în altă calitate (membru grup țintă, voluntar etc.).

·         FB – minim 5 activități dovedite cu documente – 30 puncte

·         B – între 2 și 4 activități dovedite cu documente – 27 puncte

·         S – o activitate dovedită cu documente – 21 puncte

·         NS – nici o activitate dovedită în domeniile specificate – 0 puncte

3.

Experiență (consultant sau membru în echipa de proiect)

40      puncte

1.       Experienţă în activități de tutoriat și îndrumare a colegilor sau altor studenți, în special a celor aflați în diverse situații de risc – 20 puncte;

·         FB – trei activități dovedite – 20 puncte

·         B – două activități dovedite – 18 puncte

·         S – o activitate dovedită – 14 puncte

·         NS – nici o activitate dovedită în domeniile specificate – 0 puncte

2.       Experiență în activităţi extraşcolare/extracurriculare sau în acţiuni de voluntariat în cadrul Facultăţii sau Universităţii sau în cadrul asociațiilor de studenți – 20 puncte.

·         FB – trei activități dovedite – 20 puncte

·         B – două activități dovedite – 18 puncte

·         S – o activitate dovedită – 14 puncte

·         NS – nici o activitate dovedită în domeniile specificate – 0 puncte

 

Punctaj maxim  total

100 puncte

 

Notă: După încheierea evaluării dosarelor, candidații vor fi ordonați descrescător conform punctajelor obținute în urma aplicării criteriilor de mai jos. Candidații care, pe baza punctajelor individuale, se vor plasa pe locurile anunțate în vederea selecției în prezenta invitație de participare (primele 8) vor fi invitați pentru negocierea contractului. În situație de baraj, departajarea se va face pe baza situației academice - media  din ultimul an universitar încheiat (dovedită prin copie după situația școlară sau adeverință de la secretariat).

 

Conflict de interese

În conformitate cu prevederile Ghidului Consultantului al Băncii Mondiale[3], consultanții au obligația să ofere consiliere profesională, obiectivă şi imparţială şi în orice moment să asigure clientul Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași împotriva oricărui risc ce-i poate afecta interesele, fără să aibă în vedere lucrări viitoare, iar în prestarea serviciilor de consultanţă trebuie să evite orice conflict cu alte sarcini sau cu propriile interese. Consultanţii nu vor fi angajaţi pentru sarcini care ar fi în conflict cu obligaţii anterioare sau curente faţă de alţi clienţi sau care i-ar pune în poziţia să nu-şi poată exercita sarcinile în cel mai bun interes al Beneficiarului de grant.

 

Prezentarea Scrisorilor de interes

Consultanții interesați sunt invitați să depună o Scrisoare de Interes, însoțită de CV. Pentru a valida informațiile prezentate în CV, se vor atașa documente justificative (certificate, adeverințe, recomandări, contracte etc.) care să ateste modul de îndeplinire a Criteriilor de Calificare și Selecție. Calitatea de student și situația școlară vor fi verificate de către evaluatori la Secretariatul Facultății de Drept.

 

Toate documentele menționate anterior se transmit în formă scrisă la adresele de mai jos (prin e-mail – cu titlul Candidatură consultant PerformJust) până la data de 27.02.2023 ora 16:00.

Informaţii suplimentare pot fi obţinute la adresa de mai jos, interval orar 8:00 – 16:00.

 

Denumire achizitor: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.

 

Lector univ. dr. Andra IFTIMIEI

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

 

 

[1] În situație de baraj, departajarea se va face pe baza situației academice din ultimul an universitar încheiat. 

[2] Se vor atașa documente care să ateste îndeplinirea tuturor  criteriului/criteriilor

[3] Paragraful 1.9 din „Ghidul privind selecţiaşi angajarea consultanţilor în cadrul Împrumuturilor acordate de către Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Creditelor IBRD și Granturilor acordate de Asociația de Dezvoltare Internațională IDA” publicat de către Bancă în ianuarie 2011 (revizuit în Iulie 2014) , numit „Ghidul Consultantului”.